Skip to main content

Juli 2021

Bestyrelsens beretning

Denne gang er det rart at ku se jer medlemmer, mens beretningen læses op. Specielt også fordi det for mit vedkommende er sidste gang.  Sidste år måtte vi jo nøjes med at sende den til jer – på baggrund af den aflyste generalforsamling 2020. Vi er glade for at kunne mødes igen, at det øvrige samfund er lukket op, og at vi er blevet vaccinerede.

 

Men coronaens skygge lå over vores muligheder for fysisk at mødes i bestyrelsen i året der gik.

Så det blev til 3 møder med delvis skype for et enkelt af medlemmerne, men med hektisk e-mail-virksomhed imellem møderne.

De punkter vi har arbejdet med fremgår af bestyrelsesreferaterne, men skal i kronologisk orden og stikordsform nævnes her:

  1. I august måned modtog vi et brev fra Halsnæs kommune om, at de ville komme og tilse den rørlagte å, der ligger på vores område. I brevet gentog de, at området skal være friholdt for træer og bevoksning 2 m på hver side af åen. Ved telefonisk kontakt til dem efterfølgende, uddybede de hensigten med brevet. De ville komme og hjælpe os med at identificere området præcist – hvilket er nyt i fht tidligere, da vi der fik at vide, at kommunen ikke har adgang til de enkelte parceller. De ville komme enten i 2020 eller 2021.. så nu får vi se. Men ingen nyplantninger indtil da….

  1. Meddelelsen om at der nu kom fibernet til vores område- har vi ikke defineret som et bestyrelsesanliggende, da det er de enkelte ejere der skal tilmelde sig. Vi har derfor heller ikke haft nogen indflydelse på de gravearbejder, opmagasinering, rod og det tåbelige dobbelt-gravearbejde ved indskydning af fiber fra to teleselskaber. Kommunen udsteder gravetilladelser til selskaberne. Det vi derimod har påtalt er, at rabatterne skal efterlades retableret, når arbejdet er færdigt, hvilket i skrivende stund skulle være i september. Flere har selv plantet græs og afskærmet i mellemtiden.

  1. Et gennemgående punkt på vores møder har været det manglende samarbejde omkring foreningens tidligere hjemmeside. Det kommer vi tilbage til under forslag til dagsordenen i dag. Men det har været vigtigt for os, at vi kunne sikre os, at nye medlemmer blev budt velkommen og kunne få det relevante materiale. Det har vi gjort ved personlig kontakt og velkomstbreve samt dialog med de lokale ejendomsmæglere. Hjemmesiden: Lisevang-73 er lukket, selv om vi ikke havde behøvet det. Men det er vigtigt at skabe arbejdsro – der er andre og vigtigere ting for en bestyrelse at foretage sig.

  1. Et tilbagevendende tema har været vedligeholdelsen af Albrecht Jensensvej. Flere henvendelser fra os har ikke givet noget resultat, kun en større og større syltekrukke. En spontan henvendelse fra Charlotte på nettet – gav dog det resultat, at kommunen fyldte asfalt i de livsfarlige huller. Det skal endnu engang understreges, at foreningen har penge til den egentlige renovering – 267.000 kr i vejfonden.

 

  1. Drænledningerne er blevet spulet- under kyndig supervision af Hans Jørgensen.

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                            2.

  1. Rabatternes tilstand udover skaderne i forbindelse med fibernet – har lidt under den fugtige vinter/forår. Der har også været byggeri i området, hvor arbejdskørsel med tunge lastbiler har sat sit præg på rabatterne. Den nye bestyrelse vil holde området under observation også fremover, men opfordrer til at de enkelte holder det som de skal. Tidligere har foreningen peget på, at vi får foretaget en kantskæring, det er på programmet næste år.

 

  1. Græsslåning er altid et emne der interesserer os i foreningen. Den personlige frihed til at slå græsset når det passer os overfor roen når vi slapper af i sommerhuset vil altid være et dilemma. Vi lavede en lille brugerundersøgelse, som netop cementerede dette skisma, hvorefter vi holdt fast ved vore regler – og uddelte opslag til køleskabet i ny farve til gavn og glæde for såvel nye som glemsomme medlemmer…

 

  1. Økonomi er også et fast punkt på vore møder. Der kommer selvstændig regnskabsaflæggelse og budgetforslag senere – men jeg kan allerede her afsløre, at vi har en rigtig god økonomi.

  1. Medlemslisterne er løbende blevet ajourført, og har siden den nye persondatalov kun været anvendt i bestyrelsen. Det er stadig ikke muligt at distribuere disse til medlemmerne, så den enkelte må indtil videre bruge ”mund til øre” metoden ved udveksling af person-data. Bestyrelsen har et forslag til afstemning om en ny kontaktside, som kunne være en god mulighed for at medlemmerne ad den vej kan komme i kontakt med hinanden.

  1. Områder den nye bestyrelse foreløbig har på deres arbejdsprogram i næste periode er:

 

  • De nye renovationsregler
  • Kantskæring
  • Nabohjælp – herunder dialogbaseret kontaktnet.
  • Vores 50 års jubilæum
  • Hjertestarter
  • Revision af ordensreglement i fht. afspilning af høj musik

Et par af emnerne er fremsat af medlemmer – og på under punktet eventuelt til en foreløbig sondering.

Bestyrelsen takker for mange positive tilkendegivelser og opbakninger omkring vores arbejde, og vi glæder os til at tage endnu en tørn, dog med nødvendig opfyldning af nye arbejdskræfter.

 

Bestyrelsen for Lisevang